Camilla Hvidtfeldt

Camilla Hvidtfeldt

Researcher

MSc in Sociology, PhD

ch@rff.dk

+45 61 99 70 34

Follow Camilla Hvidtfeldt

Research areas

 

Immigration and integration, children’s behavior, well-being and educational achievements, undeclared work.

Publications

 

Marti Castaner, Maria, Camilla Hvidtfeldt, Sarah Fredsted Villadsen, Trine Pach Pedersen, Leonie K. Elsenburg, Maria Norredam (2023): “Infants born to first-time mothers with a refugee background faced an increased risk of regulatory problems.” Acta Paediatrica. https://doi.org/10.1111/apa.16938

 

Hassan, Said, Camilla Hvidtfeldt, Lars H. Andersen, and Rebecca O. Udsen. Do Refugee Children Impair the Academic Performance of Native Children in the School? Informative Null Results from Danish Register Data. European Sociological Review advance access: jcac059. https://doi.org/10.1093/esr/jcac059

 

Hvidtfeldt, C., J. H. Petersen & M. Norredam (2021): “Waiting for family reunification and the risk of mental disorders among refugee fathers: a 24-year longitudinal cohort study from Denmark.” Social Psychiatry and Psychiatric Epidemiologyhttps://doi.org/10.1007/s00127-021-02170-1

 

Marti-Castaner, M., C. Hvidtfeldt, S. F. Villadsen, B. Laursen, T. P. Pedersen, M. Norredam (2021): ”Disparities in postpartum depression screening participation between immigrant and Danish-born women”. European Journal of Public Health, 1-8https://doi.org/10.1093/eurpub/ckab197

 

Hvidtfeldt, C., Petersen J.H., Norredam, M. (2019): Prolonged periods of waiting for an asylum decision and the risk of psychiatric diagnoses: a 22-year longitudinal cohort study from Denmark. International Journal of Epidemiology, Vol.49 Issue 2. https://doi.org/10.1093/ije/dyz091

 

Hvidtfeldt, C., Schultz-Nielsen, M. L., Tekin, E., & Fosgerau, M. (2018). An estimate of the effect of waiting time in the Danish asylum system on post-resettlement employment among refugees: Separating the pure delay effect from the effects of the conditions under which refugees are waiting. PLOS ONE13(11), e0206737. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0206737

 

Hvidtfeldt, C., & Schultz-Nielsen, M. L. (2018). Refugees and asylum seekers in Denmark 1992–2016 (Study Paper No. 133). The Rockwool Foundation Research Unit, (English version of working paper below).

 

Eriksen, Hanne Lise Falgren, Camilla Hvidtfeldt and Helene Bie Lilleør (2017): ”Family Disruption and Social, Emotional and Behavioral Functioning in Middle Childhood” in Journal of Child and Family Studies.

 

Eriksen, Hanne Lise Falgren og Camilla Hvidtfeldt (2016): “Indskolingselevers trivsel og fagkompetencer. Resultater fra Høje-Taastrup Kommune”. Rockwool Fondens Forskningsenhed og Syddansk Universitetsforlag.

 

Hvidtfeldt, Camilla (2016): ”Danskernes efterspørgsel på sort arbejde i 2014. Arbejdspapir nr. 40”. Rockwool Fondens Forskningsenhed.

 

Ebbesen, Skov Peer, Kristian Hedeager Bentsen og Camilla Hvidtfeldt (2015). Det sorte danmarkskort: Geografisk variation i danskernes sorte arbejde. Rockwool Fondens Forskningsenhed. Arbejdspapir 37.

 

Hvidtfeldt, Camilla og Torben Tranæs (2013): “Folkeskolekarakterer og succes på erhvervsuddannelserne”. Rockwool Fondens Forskningsenhed og Syddansk Universitetsforlag. Arbejdspapir 29.

 

Hvidtfeldt, Camilla (2011): “Sort arbejde og tillid” i Tillid – samfundets fundament, Paul Hegedahl and Gunnar L. H. Svendsen (ed.). Syddansk Universitetsforlag.

 

Hvidtfeldt, Camilla, Bent Jensen og Claus Larsen (2010): ”Danskerne og det sorte arbejde”. Syddansk Universitetsforlag.

 

Hvidtfeldt, Camilla, Nikolaj Malchow-Møller, Jacob Roland Munch, Lynn Roseberry og Jan Rose Skaksen (2009): “Kapitel 2. Arbejdskraftindvandringen til Danmark” i Nikolaj Malchow-Møller, Jacob Roland Munch, Lynn Roseberry og Jan Rose Skaksen (ed.): Det danske arbejdsmarked og EU-udvidelsen mod Øst. Gyldendal.

 

Hvidtfeldt, Camilla og Marie Louise Schultz-Nielsen (2008): “Kapitel 1. Unge indvandreres brug af det danske uddannelsessystem” i Indvandrerne og det danske uddannelsessystem Torben Tranæs (ed.). Gyldendal.

 

Hvidtfeldt, Camilla (2008): “Hjemmets betydning elevens præstationer i folkeskolen” i Indvandrerne og det danske uddannelsessystem, Torben Tranæs (ed.). Gyldendal.